2016 - 5e reisverslag Thailand

7 augustus 2016 - Bangkok, Thailand

2016 5e reisverslag Thailand

30-07-2016
Op naar ons nieuwe onderkomen, leuke huisjes, met een lekkere veranda, konden al direct in ons huisje, alleen het ontbijt stelde niet zoveel voor. Jordi en Kim hadden een ander resort.
2016-07-30 Wind Beach Resort 2016-07-30 Sairee Beach 2016-07-30 Wind Beach Resort
‘s Middags alleen maar gezwommen en met een ander Nederlands gezin lekker op het strand gezeten. Sairee Beach is een leuk strand met van alles te doen. Elke avond een vuurwerkshow, waarbij mannen met touwen aan het zwaaien waren op de maat van de muziek. Oh ja en aan die touwen zaten vuurbollen.
2016-07-30 Sairee Beach

31-07-2016
Ja, en toen wilde Jarno een dagje scooteren, dat monde uit in een klein uurtje. De eerste weg ging goed, toen het binnenland in en daar gleed Jarno op een steile helling met de scooter onderuit. Het was een zandweg vol met kuilen. Gelukkig had hij alleen wat schaafwondjes op zijn voet en op zijn borst, t-shirt kapot en schade aan de motor. Helaas had hij slippers aan, dichte schoenen vond ie niet nodig. Wij zijn daarna direct naar een apotheek gereden om daar het nodige desinfecteerspul en verband te halen. We hebben later op de dag de scooters teruggebracht en jawel hoor een fikse schadepost. Gelukkig hadden we ook nog een "potje onvoorziene" uitgaven. We hebben de rekening gevraagd en thuis maar eens kijken of de reisverzekering uitkeert. Achteraf bleek de wond toch wel meer dan een klein wondje te zijn. Hij is nog een keertje in het zwembad geweest, maar verder niet meer de zee in, prikte te veel. Ook bang dat hij volgende week niet kan gaan voetballen!!
2016-07-31Sairee Beach

01-08-2016
Een dagje bij het resort op het strand gebleven,want Jarno kon niet zoveel. ‘s Avonds hebben we met andere Nederlanders naar Max Verstappen gekeken. Er zat een pizzeria, waarbij je onbeperkt pizza’s kon eten van 6 tot 9 uur, voor schrik niet 219 bath, ca. €5,50. Dus de gehele wedstrijd bleven de pizza’s komen.

02-08-2016
Hans en ik zijn met een bootje naar een eiland gebracht om daar te snorkelen. De zee was erg ruw, dus dat was geen pretje. Het eiland erg mooi en het snorkelen prachtig. En geen kwallen gezien gelukkig, ligt echt aan de wind en de stroming. We zijn maar een paar uurtjes weggeweest want Jarno kon niet mee, gelukkig hadden ze wifi in het resort.
2016-08-01 Nang Yuan Island 2016-08-01 Nang Yuan Island 2016-08-01 Nang Yuan Island
Jordi en Kim weinig gezien deze 3 dagen. Hebben het eiland wel verkend met een scooter.

03-08-2016
Erg vroeg op en om 09.00 uur de boot naar Koh Samui, een ander eiland. We hebben ook Jordi en Kim meegenomen op dezelfde boot. Wisten we zeker dat ze daar aankamen. De zee was weer zo ruw en de boottocht duurde erg lang, bijna 1,5 uur. Ik zat als enige van ons op het bovendek, dat ging goed, maar sommige zaten te kotsen. Op een gegeven moment kwam Hans naar boven om te kijken hoe het ging en die vertelde dat er beneden nog meer aan het overgeven waren. Boven op het dek werd iedereen zeiknat vanwege de golven die over het dek hen sloegen, maar ik denk, ik blijf mooi zitten geen last gehad van zeeziekte. Was wel blij dat we er eindelijk waren. Daarna werden we door een busje naar ons resort gebracht en Kim en Jordi naar dat van hun eigen.
2016-08-02 Boot Kho Tao => Kho Samui 2016-08-02 Boot Kho Tao => Kho Samui
Omdat Jarno nog steeds niet zoveel kon hebben we bij het zwembad aan de zee gelegen, en ‘s avonds zijn we naar de nachtmarkt geweest om te eten. Verder lekker uitgerust.
2016-08-02 Cocktail 2016-08-02 Sand Sea Resort 2016-08-02 Sand Sea Resort

04-08-2016
Jawel, ikke ziek hele nacht op de wc gezeten en Hans zegt natuurlijk direct dat het door het eten op de nachtmarkt komt van de avond ervoor. Ook de hele dag op bed gelegen en de volgende dag was ik weer kip lekker.

05-08-2016
Weer bij het strand en zwembad gezeten , en natuurlijk elke dag massages gedaan, omdat er meer niet inzat. We hebben deze keer niks van het eiland gezien, maar dat maakt niet uit we waren er vorige keer ook geweest, en elke dag een massage is ook oke.
2016-08-04 Sand Sea Resort 2016-08-02 Sand Sea Resort 2016-08-05 Cocktail

06-08-2016
Jawel hoor Hans ziek, van boven en van onderen kwam alles eruit, ook aan de diacure. Heb er, nog wat bij gehaald bij een apotheek. Die zitten er op elke hoek van de straat dus dat was handig. Dus die dag lag ik alleen bij het zwembad, en ‘s avonds met Jarno uit eten geweest en maar weer een massage gedaan. Hans veel geslapen overdag, had ook zijn voordeel was vroeg wakker. Heeft daardoor de opening van de Olympische spelen kunnen zien. 20.00 uur Braziliaanse tijd = 07.00 uur Thaise tijd.

07-08-2016
Op naar Bangkok. We werden om half 3 opgehaald , en konden de kamer tot 14.00 uur gebruiken. Deze keer hadden we geen speedboot, maar een langzame die er 2x zolang overdeed. Heerlijk, de zee was weer niet zo best, maar hier merkte je er niks van. Daarna zijn we in de bus gestapt en vanochtend vroeg waren we om 6 uur weer in Bangkok.
2016-08-06 Boottocht Koh Samui => Bangkok 2016-08-06 Boottocht Koh Samui => Bangkok 2016-08-06 Boottocht Koh Samui => Bangkok
Taxi naar het laatste hotel Baiyoke Sky Hotel genomen (het hoogste van Bangkok) en van daaruit de koffers opgeslagen, omdat we pas rond 2 uur konden inchecken. We zijn naar een weekend markt geweest en bij ons onder het hotel zit ook een groot winkelcentrum, dus genoeg te kopen. Jordi en Kim zijn zelf op pad geweest en kwamen weer met van alles terug, erg goedkoop allemaal. Hoe ze het morgen mee naar huis moeten krijgen zoeken ze zelf maar uit.
We hebben voor Jordi wel een nieuwe koffer gekocht(en iets groter),omdat zijn oude kapot is gegaan met het smijten op de boot en in het vliegtuig.
2016-08-07 Bangkok shopping 2016-08-07 Bangkok shopping 2016-08-07 Bangkok shopping
Ook zijn Kim Jordi en ik onze jassen gaan passen bij de kleermaker. De mijne was helemaal goed, die van Jordi moet nog iets aan gedaan worden. Die komen ze morgen rond 12.00 uur afleveren.

We zitten trouwens in een erg mooi hotel op de 71ste verdieping, van de 84. Erg luxe allemaal, badjassen, slippers etc. staan klaar, ook een mandje fruit werd gebracht. Zojuist lekker Indiaans wezen eten en daarna nog even shoppen. Toen naar de hoogste verdieping “Viewpoint” van het hotel, daar zit een cocktail bar en met onze kamer sleutel mogen we dus gratis naar boven.
2016-08-07 Baiyoke Sky Hotel 2016-08-07 Baiyoke Sky Hotel 2016-08-07 Baiyoke Sky Hotel

Super mooi beeld / uitzicht van Bangkok By Night. Het is een draaiende schijf. Normaal moet je daar voor betalen, het hotel is een attractie op zich. Beneden stikt het er van de bussen die vooral Chinezen en Japanners afzetten om naar de top te gaan.

Oh ja vanwege het stemmen (referendum) vandaag in Thailand wordt het denk ik een cocktail zonder alcohol. Er mag namelijk niks geschonken worden, ook in onze minibar in de kamer is de alcohol eruit gehaald. Bij de 7-eleven is ook niks te koop. Tot heden niks gemerkt in Bangkok ivm de verwachte demonstratie ivm het referendum.

Dit was het dan vanuit het erg warme Bangkok.
We gaan morgenavond naar huis, dan kunnen we Beau en Belle hopelijk dinsdagavond nog gaan ophalen.

Tot zover ons 5e reisverslag.

Groeten.
Christian en de rest
Bangkok Thailand

1. Jeannette:
    7 augustus 2016
    Jullie hebben 4 mooie weken gehad. En niet zonder hindernissen. Vertraging, geen koffers, zieken gehad, blessures/verwondingen. Geniet nog van de laatste uurtjes en een hele goede terugreis. Trek de lange broek aan, want het is hier koud. Ook al voorspellen de weermannen een mooi weekend, zelfs dat is hier niet uitgekomen. Beau en Belle zullen ook blij zijn dat ze weer naar huis mogen.
    Groetjes de Paansjes
  2. José:
    8 augustus 2016
    Weer een mooie reis om op terug te kijken, goede terug reis en miss tot snel!
  3. Nelly Prins:
    8 augustus 2016
    Hallo allemaal,
    Wat hebben jullie toch veel meegemaakt en gezien van deze Thaise vakantie.
    Zoals wij gelezen hebben is Jordi er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
    Na 4 weken goede temperaturen kom je hierin de kou. Lijkt soms wel herfst.
    Een goede terugreis en wij zien jullie weer in Nederland na 4 weken.
    Groetjes aan jullie van Pa en Ma ( Opa en Oma).