2016 - 4e reisverslag Thailand

2 augustus 2016 - Ko Samui, Thailand

2016 4e reisverslag Thailand

26-07-2016
De nachttrein, weer van alles meegemaakt, voor we in de nachttrein gingen is Kim ziek geworden. Erg wit en duizelig, en jawel hoor, gelukkig had ze een zakje bij en al het eten kwam eruit. Jarno loopt met het zakje weg en iemand van de bediening pakte het van hem over. Thaise zijn toch wel erg vriendelijk. De nachttrein vertrok op tijd en om 20.00 uur werden de bedden al uitgeklapt dus vroeg slapen, wat niet erg was.
2016-07-26 Treinreis Chiang Mai => Bangkok 2016-07-26 Treinreis Chiang Mai => Bangkok 2016-07-26 Treinreis Chiang Mai => Bangkok
27-07-2016
Na aankomst in Bangkok, hebben een taxibusje naar het kantoor van de avond bus en boot genomen, zodat we niet teveel heen en weer moesten reizen. Daar een kamer voor Kim geboekt, die heeft lekker geslapen, en wat pilletjes ingenomen, zodat ze ‘s avonds weer wat opgeknapt was.
We hadden allerlei plannen voor deze dag, maar dat doen we de laatste 2 dagen nog wel als we weer in Bangkok zijn.

Jordi en ik zijn met een taxi naar de kleermaker geweest, want we moesten onze jassen gaan passen. Zagen er echt mooi uit, de mouwen en kraag van de mijne werden afgespeld en de knopen werden bepaald, de rest was bijna af. 7 Augustus gaan we weer passen en hopen dat het in één keer goed is. Bij Jordi waren alleen de ondermouwen iets te strak en er moest nog een knoop bij gezet worden. Zag er ook goed uit. Jordi heeft ook nog maar 2 overhemden besteld die ook de 7de klaar zijn.

Hans en Jarno zijn bij het tegenovergelegen restaurant van de kamer van Kim blijven wachten en hebben geïnternert en gedronken te zien aan de rekening.
2016-07-27 Schuilen tropische bui
‘s Middags zijn we naar het grootste winkelcentrum van Bangkok gegaan, MBK, waar bijna alles nep is en goedkoop, Adidas, Nike shirts, Polo Ralph Lauren, Fred Perry, Hugo Boss etc.. Jordi neemt een koffer nieuwe shirts mee terug. Kim bleef op haar kamer.
2016-07-27 Rookhok MBK 2016-07-27 Shoppen MBK 2016-07-27 Shoppen MBK
Ook nog lekker gaan "dineren" in het MBK.
2016-07-27 Jarno & Jordi KFC 2016-07-27 Christian Dineren bij Burger King

Weer terug zijn Hans, Jarno en ik een hot oil massage van een uur gaan doen voor maar liefst 8 euro pp.
2016-07-27 Massagesalon Koh San Road 2016-07-27 Schuilen tropische bui2016-07-27 Beautysalon
In Nederland kost dat voor een uur wel 60 euro, als je het daar voor hebt. En toen kregen we een tropische regenbui van wel 2 uur, dus weer naar het restaurant voor Jarno en Hans. Ik ben mijn nagels gaan laten doen, pedicure, manicure, en gellak. Duurde 1,5 uur en ze waren met zijn tweeën bezig. Later daar nog gegeten en toen ging het met Kim een stuk beter.

Inchecken voor de nachtbus en om 9 uur ‘s avonds zijn we vertrokken. Rond 6 uur ‘s morgens kwamen we aan bij de pier. De boot vertrok om 7.30 uur. 09.15 uur stonden we op Koh Tao.
2016-07-27 Bus => Kho Tao 2016-07-28 boot => Kho Tao 2016-07-28 boot => Kho Tao
28-07-2016
Een jeep van het resort stond ons op te wachten en we gingen op pad, via hele steile wegen naar ons resort. Niet te doen om daar zelf te komen. Wat is het er mooi, we hebben twee huisje, op een heuvel in de bossen met uitzicht op zee. Jammer dat het een hele klim is om er te komen.
2016-07-28 Montaly Beach Resort 2016-07-28 Montaly Beach Resort 2016-07-30 Montaly Beach Resort
Gelukkig hoefden we niet zelf onze bagage te dragen, daar heb je lieve Thaise jongens voor. Een fooitje en ze zijn super blij. Met Kim gaat het steeds beter, moet wel aansporen om voldoende te drinken, dat vergeet ze steeds. Jarno raakt ook al uitgeteld die moet echt even bijslapen. We zijn direct naar de baai gegaan om te snorkelen. Wat een vissen en koraal het lijkt of je in een aquarium zwemt. Dit is ook de mooiste baai van het eiland en de zee is hier vanaf het strand al snel wat dieper zodat je je buik niet open haalt aan het koraal.

Verder dan snorkelen of zwemmen kun je hier niet maar dat geeft niet. Iedereen vroeg naar bed om de vermoeidheid een beetje kwijt te raken, en natuurlijk midden op de dag weer een tropisch regenbuitje. Wel lekker zo in bikini in de regen te staan.
2016-07- 29 Montaly Beach Resort 2016-07-28 Montalay Beach Resort 2016-07-29 SnorkelenTanote Bay
29-07-2016
En weer een dagje snorkelen dachten we. Hans en ik gingen snorkelen en hij zag twee hele kleine kwalletjes (Jelly’s)van nog geen euro doorsnee. Dus Hans waarschuwt mij even van er zijn wat kwalletjes,maar ze zijn zo klein zal wel meevallen. En jawel hoor op een gegeven moment hoor ik Hans zeggen: “Ik ben gestoken”. Zijn bovenarm was het vuurrood. Wij de zee uit. Op het strand stond nog een vrouw met hetzelfde probleem. Gelukkig zagen twee Franse vrouwen ons staan en die waren dus al wat meer gewend. Ze hadden flesjes Vinagar (azijn) bij.

Dat goten ze bij alle twee op de jeukende plek. Hans is daarna bij het duikcentrum geweest en daar hadden ze gewoon een grote jerrykan met azijn staan. Hij heeft dus een flesje gevuld en meegenomen. Ze vertelden dat dit weleens meer voorkwam en dat er ‘s morgens al velen ons voor waren gegaan. ‘s Middags werd het vloed en dan zouden de kwalletjes dus moet verdwijnen. Oke, wij dus het water weer in, mede om onderwater te filmen met de Go-Pro van Jarno. Hans expres al een t-shirt aangetrokken, maar helaas voor hem ze zaten er nog. En jawel nu weer gestoken onder zijn andere arm onder het t-shirt.Ook Jordi werd gestreeld, Jarno en ik niet. Kim is die dag dus niet meer de zee in geweest. Ze vond de vissen trouwens best eng. Er zwommen af en toe hele scholen van wel meer dan 50 vissen om je heen. Soms zwom er ook een tegen je aan.
2016-07-29 SnorkelenTanote Bay 2016-07-29 SnorkelenTanote Bay 2016-07-29 SnorkelenTanote Bay
En nu weer vroeg slapen en morgen naar de westkant van het eiland, ben benieuwd hoe het daar is?

2016-07-30 Montaly Beach Resort

Tot zover ons 4e reisverslag.

Groeten

Christian en de rest
Koh Tao Thailand

1. Nelly Prins:
    2 augustus 2016
    Hallo alle 4,
    Weer een mooi reisverslag, alleen jammer dat Kim ziek is geworden.
    Wat zal Kim zich ellendig hebben gevoeld.
    Jullie maken wel van alles mee. Geen saaie vakantie.
    Geniet maar lekker en zien uit naar het volgende verslag,
    Groetjes van Pa en Ma ( Opa en Oma).
  2. Jeannette:
    2 augustus 2016
    Mooi verslag. Gelukkig dat Kim niet zo heel lang ziek is geweest. Loraine weet wat het is om door kwallen gebeten te worden.
    Het is ieder geval geen saaie vakantie. Jullie maken veel mee. Geniet nog van de laatste week.
    Groetjes de Paansjes