2016 - 3e Reisverslag Thailand

26 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

2016 3e reisverslag Thailand

23-07-2016
Gisteravond aangekomen bij het Hollanda Montri Guesthouse in Chiang Mai. Eerst eten en jawel hoor, kaassoufflés, bitterballen, kroketten, shoarma , frikadellen etc.. Allemaal aanwezig (zelf gemaakt) op de menukaart, een luid gejuich van Kim, Jarno en Hans.
2016-07-24 Hollanda Montreal Guesthouse 2016-07-22 Hollanda Montreal Guesthouse 2016-07-24 Hollanda Montreal Guesthouse

De volgende morgen zijn ze alle drie (Jordi, Kim en Jarno) opgehaald om te gaan ziplijnen en abseilen, spectaculair volgens hun. Wij zijn naar de oude stad gegaan om daar rond te kijken, kwamen een tuktuk tegen en die bood aan ons naar de Karen Longnecks te brengen. Apart om te zien, al die gouden ringen om hun nek. Sommige hadden gewoon al scheefgegroeide nekken. Leek wel een beetje op aapjes kijken. En je kon er van alles kopen wat die mensen zelf maken, en goedkoop. Ze lieten ons het weven zien en borduurwerkjes, mooi om te zien Toen stond ik bij een kraampje met een heel lief klein meisje (schat 7-8 jaar) dat bij een kraampje stond. Ze had ook al een paar ringen om haar nek.
2016-07-23 Long Necks Chiang Mai 2016-07-23 Long Necks Chiang Mai 2016-07-23 Long Necks Chiang Mai

Ik kon het niet laten iets van haar te kopen. Het was die dag zondag want normaal gaan die kindjes allemaal naar een school die ook op het terrein staat. Daarna zijn Hans en ik de zoveelste olie  massage gaan doen. Denk dat ik er al een stuk of 8 heb gedaan, goed om uit te rusten.

24-7-2016
‘s Morgens erg vroeg op.
2016-07-24 Doi Sethup 2016-07-24 Doi Sethup 2016-07-24 Doi Sethup
We zouden opgehaald worden om naar de olifanten te gaan, helaas gebeurde dit niet. Ze hadden een foutje gemaakt, dus dit is het eerste wat niet goed is gegaan. Gelukkig zitten we bij een goed guesthouse, die hebben voor deze dag direct een Songthrew met chauffeur geregeld, voor 30 euro, zodat we met hem de hele dag op pad konden. We zijn daarmee naar een hele mooie tempel op een berg gereden Doi Sethup, die ook weer ontzettend veel trappen had. Maar een gelukje, voor mij was er ook een lift. Helaas hadden we dus geen goede afspraken gemaakt, zodat de rest mij niet kon vinden. Ik h eb de hele tempel in mijn eentje bekeken, erg mooi. Er waren ook monniken aanwezig die allerlei rituelen aan uitvoerden.
2016-07-24 Doi Sethup 2016-07-24 Doi Sethup 2016-07-24 Doi Sethup 2016-07-24 Doi Sethup

Daarna wilden de jongens naar een shooting range. Helaas dit was zo duur dat ze daar echt geen geld voor overhadden, 30 kogels voor 40 euro. Belachelijk duur, dus zijn we toen naar een apencentrum geweest. Ook dit was een beetje dubbel. De show met apen was wel indrukwekkend. Er was een aap die erg slim was. Er stond een rijtje getallen op plankjes en dan mocht je een getal noemen. De aap pakte dan het juiste bordje. Ook was er een klein aapje ca. 1½ jaar. Ik daar natuurlijk direct naar toe, had een flesje water in mijn handen en het werd direct uit mijn handen gegrist. De dop haalde ze zo van het flesje af, en natuurlijk niet meer teruggeven. Erg schattig om te zien.
2016-07-24 Apencentrum 2016-07-24 Apencentrum 2016-07-24 Apencentrum
Wat niet zo leuk was, dat de apen in kooien aan kettingen zaten. Verteld werd wel dat ze ’s nachts werden losgemaakt!!!!

Daarna door naar een orchideeën farm. Wauw wat een trossen bloemen, alleen hier hangen ze aan touwen en zitten ze niet in potten, de wortels hangen gewoon naar beneden. Omdat het hier winter is staan alle bloemen nog niet in bloei.
2016-07-24 Orchideeën kwekerij 2016-07-24 Orchideeën kwekerij 2016-07-24 Orchideeën kwekerij

’s Avonds zijn we naar de Sundaynightmarket geweest. Eerst echte Italiaanse pizza gegeten (formaat XXL), daarna van alles gekocht. Als laatste hebben Jordi en Kim een voetmassage gedaan, de rest een oliemassage.
2016-07-24 Sunday night market 2016-07-24 Sunday nicht market 2016-07-23 Thai massage

25-07-2016
Vandaag gelukkig toch nog naar de olifanten geweest. Het guesthouse, heeft voor ons toch nog wat kunnen regelen. We hebben de olifanten eten gegeven. Kregen vooraf allemaal een speciaal blauw “spijkerpak” aan. Er was een mannetje, het leek wel of die 5 poten had. We mochten op de olifant zijn nek klimmen, en er via zijn hoofd en slurf weer afglijden.
Trots op Kim, ze heeft het gedaan, omdat er ook een 5 jarig jongetje was die het durfde vond ze dat ze het ook moest doen. Ikke niet veel te hoog. Daarna zijn er een aantal gaan rijden op de olifanten en de rest is er achteraan gelopen.
2016-07-25 Olifanten 2016-07-25 Olifanten 2016-07-25 Olifanten

Jordi en Jarno hadden het mannetje en dat was tevens de grootste olifant. Deze moest knielen om Jordi erop te krijgen. Jarno zat er al op. Hans had er eentje die niet luisterde en bij elke struik ging eten en als ie water zag ging ze drinken. Hij vond het best “eng”, maar hij dacht ik zal het volhouden.
2016-07-25 Olifanten 2016-07-25 Olifanten 2016-07-25 Olifanten
Daarna liepen de olifanten met de mensen erop, het water in en gingen ze liggen. We moesten de olifanten scrubben en daarna afspoelen. In totaal waren we met een man of 12 en 4 olifanten. Baddertijd vinden ze erg fijn. Je zag ze genieten en de olifanten, maar nat gooien met plastic pannetjes. Jarno begon natuurlijk weer te klieren. Die gooide mij helemaal nat,dus daarna hadden we met zijn allen een watergevecht tussen de olifanten in.
 2016-07-25 Olifanten 2016-07-25 Olifanten
Terwijl we in het water stonden ging er eentje lekker poepen, weet niet of dit zo gezond is om in te staan.
Gelukkig konden we na afloop douchen. Alleen rond de douchekop waren allemaal mieren, gatver. Als laatste kregen we nog een Thaise lunch die goed smaakte, ook Kim vond het te eten. Die leert trouwens steeds meer Thaise gerechten te eten.

‘s Avonds zijn we naar het Thai boxen geweest een hele happening, de laatste wedstrijd rond 23.00 uur ging tussen twee jonge kinderen (9-10 jaar), die waren erg fanatiek, ramden er lustig op los, snap niet dat dit zo laat nog kon. De volgende dag is het gewoon weer school.
2016-07-25 Thaiboxing Chiang Mai 2016-07-25 Thaiboxing Chiang Mai 2016-07-25 Thaiboxing Chiang Mai

26-07-2016
Deze dag gebruiken we om een beetje te biljarten, lezen, zwemmen of niks te doen. We hebben de kamer tot 16.00 uur en de taxi brengt ons naar het treinstation om de nachttrein naar Bangkok te nemen. Het volgende verslag zal waarschijnlijk vanaf de eilanden komen. We hebben er alweer 14 dagen opzitten en mogen gelukkig nog 14 dagen blijven. Het gaat echt veel te snel.

Tot zover ons 3e reisverslag.

Groeten.
Christian en de rest

1. Jeannette:
    26 juli 2016
    Zelfs in Thailand hebben jullie wel eens misverstanden met communicatie onderling hihi. Blijft in stand. Wat zullen jullie gesmuld hebben bij een heerlijke frikandel Kim Jarno en Hans. Het is in ieder geval aan het gezicht van Kim goed te zien . Een smile van oor tot oor hihi. Onze Jarmo moet een keer klieren. Geniet nog lekker van de komende 2 weken.
  2. Nelly Prins:
    26 juli 2016
    Hallo vakantiegangers,
    Een heel mooi verslag en al die foto's.
    Eindelijk een frietjes met frikandel, wat zullen jullie gesmuld hebben.
    De tijd gaat snel, al bijna op de helft van jullie Thaise vakantie.
    Geniet maar lekker, hier nog steeds zomers.
    De groetjes van Pa en Ma ( Opa en Oma)
    Een mooi watergevecht, dat koelt af.
  3. José:
    28 juli 2016
    Hoi hoi familie ziet er allemaal indrukwekkend uit zeg wel een mooie tijd hebben jullie daar, nou nog 14 dagen genieten tot het volgende reis verslag!