2016 - 1e reisverslag Thailand

18 juli 2016 - Udon Thani, Thailand

13/14-07-2016
Ons eerste reisverslag. Heb eindelijk tijd gevonden om te schrijven. We hebben een erg druk programma en vallen `s-avonds allemaal als een blok in slaap en rond 06.30 uur de volgende morgen weer op. Echt vakantie!!!

20160713_130840 20160713_130835

Onze reis begon goed, vertraging in Amsterdam en daardoor hadden we maar 30 minuten om over te stappen. Kan best dacht ik, dus wilde nog even een sigaretje roken. Helaas mocht dat niet van Hans, gelukkig maar want we deden er meer dan 20 minuten over om naar de andere terminal op Frankfurt Airport te lopen. Ze zaten al op ons te wachten bij de vertrekhal. Deuren dicht en vliegen maar richting Bangkok. Helaas was dat voor onze koffers niet het geval, die bleven achter op Frankfurt dit wisten we natuurlijk pas bij aankomst.

Van Lufthansa kregen we 250 euro ter compensatie, nadat we om een claim gevraagd hadden. Uit zichzelf doen ze dat niet, maar als echte Hollanders onder elkaar werd dit door andere passagiers snel aan ons doorverteld.

De taxi die we al thuis via internet geboekt hadden stond er ook niet, wel een naambordje met onze naam erop. Een andere taxichauffeur vroeg aan ons wat er aan de hand was. Wij dus verteld van onze koffers. Deze man belde dus onze taxichauffeur en binnen een kwartier was hij aanwezig, zodat we naar ons hotel konden.
2016-07-15 Rambutri Village Plage 2016-07-15 Rambutri Village Plage 2016-07-15 Chinatown

Daar aangekomen, niet gezwommen, ook al was het erg heet. Niemand had zwemkleding in de handbagage, eerst gegeten en daarna gaan shoppen voor kleren voor de volgende dag. Alleen Kim was zo slim (uit ervaring van een nicht) om een korte broek en hempje in de handbagage mee te nemen. Geen dames ondergoed gevonden, dus maar een herenonderbroek aangetrokken "echte Thaise Bjorn Borg", korte broek en T-shirt gekocht, ook teenslippers aangeschaft. Ik was zelf wel 6 euro kwijt aan de kleding. Daarna eerst maar eens een lekkere cocktail gedronken bij een kraampje langs de weg, die waren erg duur, wel 80 bath is ongeveer 2 euro. Cola heb je al voor 35 eurocent. En Bier voor 2 euro voor 0,7 liter. Ook hebben Jarno, Hans en ik maar een Thaise massage genomen om de stress van de koffers te vergeten. Er waren er twee behoorlijk aan het kreunen. Ze zijn ook zo stijf!!!

15-07-2016
Volgende dag zijn Kim en Jordi naar het Grand Palace geweest.
2016-07-15 Grand Palace (Jordi&Kim) (12)  2016-07-15 Grand Palace (Jordi&Kim) (20) 2016-07-15 Grand Palace (Jordi&Kim) (45)

Wij hebben de treintickets opgehaald met een taxi. Deze chauffeur heeft ons ook nog naar een Snakefarm van het Rode Kruis gebracht. Daar hebben we gezien hoe ze gif uit de slang (verschillende soorten cobra’s) halen. Best eng om te zien, was ook achter glas. Het Rode Kruis maakt tegen gif in een soort cocktailvorm, omdat je nooit exact weet door welk soort slang je gebeten bent. In heel Thailand komen diverse slangensoorten voor.
2016-07-15 Bangkok Snakefarm 2016-07-15 Bangkok Snakefarm 2016-07-15 Bangkok Snakefarm

Met de taxichauffeur moesten nog we wel even naar een kledingmaker en een juwelier, dit omdat de chauffeur dan benzine bonnen krijgt 5 liter per winkel. We hebben niks gekocht, maar dat maakte niet uit. Trouwens de juwelen zijn niet te betalen. Daarna heeft de chauffeur ons teruggebracht naar ons hotel. De hele morgen heeft ons maar liefs 2,50 euro gekost en een donatie voor het rode kruis van 5 euro pp.

2016-07-15 Kleding passen 2016-07-15 Kleding passen 2016-07-15 Kleding passen

‘S-middags zijn Jarno, Hans en ik een boottocht gaan maken over de Chao Praya River en terwijl wij dus moesten instappen kwamen we Jordi en Kim tegen. Wat is Bangkok toch klein!! En weer niet kunnen zwemmen, want de koffers waren er nog steeds niet. Rond 6 uur heeft Hans gebeld naar Lufthansa en die kon ons vertellen dat de koffers in de taxi zaten op weg naar ons hotel.

2016-07-15 Boottocht 2016-07-15 Boottocht 2016-07-15 Koffers

16-07-2016
De dag erop zijn we privé onder begeleiding gaan fietsen door Bangkok. Alleen met ons vijven, leuke jongen als gids, sprak goed Engels. We hebben veel tempels gezien van binnen en sommige alleen van buiten, Het was wederom erg heet. We zweten wat af, het druipt echt uit al je poriën. Zelfs je armen en benen zijn zeik nat.
2016-07-15 Fietstocht Algemeen2016-07-15 Fietstocht Wat Pho2016-07-15 Fietstocht Algemeen

Wij hebben echt door hele smalle steegjes gereden, gewoon door woonkamers waar oma tv zit te kijken, en iedereen is erg aardig. Op sommige plekken stonk het heel erg. Ook gefietst over drukke wegen, maar iedereen stopt voor fietsers. Een Tempel beklommen met 344 treden. Doe het nooit meer, je kon een emmer naast me neerzetten om je T-shirt uit te knijpen. We kregen een Thaise lunch en we hebben er deze keer 3 bij die erg kieskeurig kijken, rarara wie. Jordi en ik zijn het niet.
2016-07-15 Fietstocht Wat The Golden Mount 2016-07-15 Fietstocht Wat The Golden Mount2016-07-15 Fietstocht Wat The Golden Mount

Moet wel zeggen dat Kim alles probeert, maar het ontbijt is toch het beste eten van de dag voor haar. Nu ik dit schrijf hebben ze alle drie trouwens net de beste hamburger met franse friet gegeten in Thailand en zelfs beter dan in Nederland. Hebben wel 45 minuten moeten wachten op hun eten.

17-07-2016
Op zondag zijn we begonnen aan onze tour van 6 dagen door de Isaan, 06.30 uur opstaan, 7 uur ontbijten en 8 uur vertrekken. Ze spreken steeds slechter of geen Engels in de Isaan. Dit is ook de armste streek van Thailand en niet toeristisch. We hebben een erg luxe minibus, met chauffeur en Thaise vrouwelijke gids die erg goed Engels spreekt.
2016-07-17 Haew Suwat Waterfall2016-07-17 Haew Suwat Waterfall 2016-07-17 Haew Suwat Waterfall

Zondag hebben er erg lang in de auto gezeten. We zijn door een Nationaal park gereden. Geen aap of olifant gezien. Naar watervallen geweest en ook hier weer heel veel trappen lopen. Een stuwmeer gezien. Wat ik zelf erg mooi vond is dat we naar een zijdeweverij (Silk) zijn geweest. Niet te geloven hoe deze meisjes moeten werken en wat ze verdienen. Je krijgt gewoon medelijden met ze. Kim en ik hebben een mooie warme sjaal van zijde gekocht voor de winter, voor een paar bath. Nu nog te warm!!!.
2016-07-17 Matchada Thai Silk 2016-07-17 Stuwmeer 2016-07-17 Korat Resort

In het hotel hebben we gegeten en ik moet zeggen dat iedereen lekker gegeten heeft. (Thais not spicy) er was ook een gast die Engels sprak en die vroeg direct aan ons hoe we in het hotel verzeild waren geraakt. Blanke Europeanen zagen ze niet zoveel.

Tot zover het 1e reisverslag.

Gr.

Christian

1. Gonny:
    19 juli 2016
    Wat een slimme meid die Kim! Stoer ook dat ze alles probeert met eten! Foto's zien erg mooi uit. Ook in Nederland kun je nu t-shirts uitknijpen in een emmer...
  2. Nelly Prins:
    Hallo vakantiegangers,
    Een heel mooi reisverslag en foto's.
    Jullie hebben inderdaad een vol reisprogramma, maar wel interessant en mooi.
    Heel veel vakantieplezier en geniet van alles.
    Groetjes van ons uit het warme Tiel. echt zomer hier .
  3. Jeannette:
    hoi allemaal,
    Wat hebben jullie in een paar dagen al veel meegemaakt hihi.
    Hele ervaring. Mooie foto's. Geniet ervan. Hier ook erg warm. Ben blij dat wij dit jaar niet met de 4Daagse meedoen.
  4. Nelly Prins:
    hallo,
    Wat een schitterende serie van de dia's.
    Super,
    Groetjes.
  5. RIna van de Geijn:
    20 juli 2016
    Wat een geweldige gezinservaring.
    Ben ben benieuwd naar jullie andere verhalen.

Tot snel.