6de Reisverhaal van de Prinsjes in Thailand 2013.

25 juli 2013 - Ko Tao, Thailand

6de reisverslag Prinsjes in Thailand.

Waarom we op Kho Phangan een helm op moeten en waarom er bij het resort gezegd was dat we maar tot bepaalde dorpjes mochten komen weten we nu.

Als echte toerist luister je natuurlijk niet als dat gezegd wordt, dus wij dachten dat we wel meer konden. Dus niet, de wegen waren goed dus wij verder dan dat gezegd was. Helaas voor ons waren de wegen zo steil dat de scooters niet naar boven kwamen. Hellingen van wel 20 % en dan ook nog heel lang, met twee op een scooter lukte dat echt niet, en 20% is erg stijl om lopend boven te komen.
 21072013 Toeren met scooter over Koh Panghan (7)   21072013 Toeren met scooter over Koh Panghan (11)   21072013 Toeren met scooter over Koh Panghan (6)   21072013 Toeren met scooter over Koh Panghan (5)

De volgende dag (22-07) hebben we een taxi jeep gehuurd die ons naar een afgelegen strand bracht waar het erg mooi was, met de scooter ging dat echt niet, stijl en de wegen waren van zand dat af en toe weg geslagen was, koste maar liefst 70 euro om heen terug te komen. Snap wel waarom.

’s-Avonds was een pool party op het resort. Het gehele zwembad lag vol met witte en oranje ballonnen gevuld met water. Dit werd een leuk gevecht.
22072013 ballonnengevecht zwembad (6)   22072013 ballonnengevecht zwembad (12)   22072013 ballonnengevecht zwembad (8)   22072013 ballonnengevecht zwembad (1)

De muziekstijl was niet de mijne. Gelukkig was het rond 23.00uur stil, zodat ook ik kon gaan slapen. Om voor te bereiden op de volgende verplaatsing.

Ondertussen weten we ook dat goedkoop weleens duurkoop kan zijn. Er varen verschillende boten richting het eiland Kho Tao, waar we nu zitten. Wij kozen de goedkoopste overtocht, met een gewone boot en geen catamaran dus.

Als eerste vertrokken we (23-07) 1,5 uur te laat, als tweede moesten we zelf onze koffers via een houten loopplank op de boot zetten, (je raakt er zo aan gewend dat alles voor je gedaan wordt) en als derde schommelde dat ding vreselijk. Heb de hele tijd (1,5uur) buiten op het dek gezeten, stoelen waren er niet.
`23072013 Bootreis Kho Phangan naar Kho Tao  (1)   `23072013 Bootreis Kho Phangan naar Kho Tao  (3)   `23072013 Bootreis Kho Phangan naar Kho Tao  (5)   `23072013 Bootreis Kho Phangan naar Kho Tao  (8)

Maar goed het scheelde bij elkaar wel 3,50 euro pp. Hans en de jongens zaten binnen (VIP) stoelen. Geven ze vooraf niet aan. Als je zit zeggen ze kost nog 20 bath extra.

Wel lachen dat we niet de enige waren die dachten een voordeeltje te hebben.

Nu dus op Kho Tao, het resort is echt luxe. Dit zijn wel de duurste overnachtingen, maar daar krijg je ook wat voor. Klamboes om ons bed, die elke dag voor schemering door het personeel omlaag gehaald worden. We hebben badjassen, bad slippers, sarongs, strandtassen, strandmatjes, zonnehoeden en paraplu’s.
23072013 Sensi Paradise Resort (12)   23072013 Sensi Paradise Resort (10)   23072013 Sensi Paradise Resort (14)   23072013 Sensi Paradise Resort (25)

Bij het restaurant wordt je stoel naar achter geschoven, een kussentje omgedraaid en zelfs een servet op je schoot gelegd. Volgens mij is er voor elke gast een Thai aanwezig.
24072013 Strand nabij Sensi Paradise resort (14)   24072013 Strand nabij Sensi Paradise resort (4)   24072013 Strand nabij Sensi Paradise resort (1)   24072013 Strand nabij Sensi Paradise resort (2)

Het huisje, zeg maar villa staat op palen. We hebben een mooie buitenkamer, wil ik thuis ook wel. Het staat in een tuin met veel bomen en bloemen, wel op een helling. Ik zit nu om 07.00 uur in m’n eentje buiten en heb al aapjes gehoord, mooie vogeltjes voorbij zien vliegen en ik werd via het dak in de gaten gehouden door twee beestjes met een lange staart, een soort eekhoorntjes.

Vandaag (25-07) hadden we een longtail boot gehuurd om rond het eiland te gaan snorkelen. Helaas gaat het niet door, want Hans is de halve nacht op geweest en de Diacure komt nu toch nog van pas. Ook Jordi was gisteravond al niet lekker en ligt al vanaf 18.00 uur gisteravond op bed en het is nu 08.00uur en hij slaapt nog steeds. Maar niet getreurd ook in de baai bij het resort is het prachtig snorkelen. Veel koraal en allerlei mooie vissen gister gezien, dus dat gaan we vandaag dan maar weer doen, en natuurlijk voor de laatste keer een Thaise massage. Heb gister al een pedicure en manicure gedaan, duurde bijna 2 uur voor 15 euro, nagels zijn ook mooi geschilderd.
25072013 Strand nabij Sensi Paradise resort (1)   25072013 Strand nabij Sensi Paradise resort (3)   25072013 Strand nabij Sensi Paradise resort (4)

Morgen (26-07) dus met de boot en bus naar Bangkok. Deze keer wel met een betere maatschappij die wel op tijd vaart.

En een ding weten we nu al zeker, we komen vast een keer terug op deze eilanden.

Groetjes,

De Prinsjes in Thailand

1. Nelly Prins:
    25 juli 2013
    Hallo allemaal,
    Weer een mooi verslag, vooral goedkoop is duurkoop is het gezegde, komt ook uit.
    Genieten jullie van dit alles maar verder en tot het volgende reisverslag.
    Groetjes van ons aan jullie allen,
    Pa en Ma [Opa en Oma]
  2. Jeannette:
    26 juli 2013
    Hoi familie,
    Een keer superluxe mag ook wel. Dat wordt wel afkicken zonder massage thuis. De complimenten van het maken van de reisverslagen. Het thuisfront blijft op deze manier op de hoogte wat de Prinsjes allemaal ontdekken en doen. Geniet er nog van.
    Groetjes de Paansjes