5de Reisverslag van de Prinsjes in Thailand 2013.

20 juli 2013 - Ko Pha Ngan, Thailand

5de Reisverslag Prinsjes in Thailand.

Scooters gehuurd  en rond het eiland Koh Samui gecrost. Jee wat rijden die dingen hier hard en allemaal zonder helm. Ik heb allebei de dagen bij Jordi achterop gezeten en ik moet eerlijk zeggen hij rijdt goed. Kijkt goed in de spiegels en let ook nog op het verkeer. De wegen zijn op dit eiland gewoon goed. Huren kost maar 200 bath (5 euro) voor 24 uur. Tanken is een lachertje, voor 2 euro kun je de hele dag toeren. We hebben door de bananen en kokosnoot plantages gereden.
18072013 Tour met scooter over Koh Samui (9)   18072013 Tour met scooter over Koh Samui (6)   18072013 Tour met scooter over Koh Samui (1)   17072013 Tour met scooter over Koh Samui (14)

Een avond ben ik met Jarno (17-07) naar een massagesalon geweest voor een kokosolie massage van 1 uur, dat is pas echt lekker en is ook veel minder hard. De andere avond (18-07) ben ik met Jordi van de straat bij kraampjes gaan eten en hebben we paaldansen in de openlucht gezien.
18072013 Uit eten Koh Samui Christian & Jordi (3)   18072013 Uit eten Koh Samui Christian & Jordi (2)   16072013 Massage Samui beach(2)

Jeetje het klopt echt dat die Thaise meiden daarvoor het uitzoeken “hangen”. Ook westerse mannen (jond en oud) gezien die met een Thaise aan het aanpappen waren. Wij liepen natuurlijk ook even langs deze openluchtbarretjes, Jordi voorop en ik 5 meter erachter, lachen was dat.

Maar het leukste komt nog. We zijn ook een avond (16-07) in Chaweng beach geweest. Het uitgaansleven van Koh Samui. Had op internet al iets gelezen over het Starz Cabaret (Ladyboys), dus wij de jongens meegesleept. Ze wilden niet, maar ze hadden “effe” niks te vertellen. Ze hadden ook geen idee wat ze konden verwachten (zie de foto’s).
16072013 Star cabaret Chaweng (47)   16072013 Star cabaret Chaweng (42)   16072013 Star cabaret Chaweng (28)   16072013 Star cabaret Chaweng (26)

Entree was gratis, alleen een biertje koste daar 7 euro. Niet normaal voor in Thailand, maar daar kreeg je ook wat voor. Op de foto mocht ook .Uiteraard niet voor niks. Geld tussen de "siliconen toppen". Jammer hiervan geen foto.
16072013 Star cabaret Chaweng (35)   16072013 Star cabaret Chaweng (20)   16072013 Star cabaret Chaweng (3)   16072013 Star cabaret Chaweng (15)
De shows was super.

Vrijdag 19 juli hebben we de boot naar Koh Panghan genomen, half uurtje varen. En nu zitten we al weer 1,5 dag op Koh Panghan. Heel ander eiland, dit is veel gemoedelijker.
19072013 Reis van Koh Samui naar Koh Panghan (20)   19072013 Reis van Koh Samui naar Koh Panghan (14)   19072013 Reis van Koh Samui naar Koh Panghan (7)   19072013 Reis van Koh Samui naar Koh Panghan (16)
En buiten de week van de Full Moon party heel rustig. Al zijn ze vandaag wel gestart met de eerste Full-Moon opwarm feesten. De hippies komen sinds vandaag het eiland al binnenvallen. Vanmorgen al een Zweed bij het ontbijt gezien die niet meer wist of ie nog leefde. Bij de pier was een podium waar al muziek gespeeld werd. We hebben al veel vreemde snoeshanen gezien, a la Bob Marley. Morgen zullen er nog wel meer arriveren.

Nog een ervaring opgedaan. Kwamen net terug uit het resort restaurant (zeer goed eten) (19-07) lig Jarno met een duikersuitrusting in het zwembad. Hij kreeg een gratis instructieduik (bedoeling was natuurlijk om ons een hele dag aan te smeren) van een Engelse duikinstructeur. Hij kreeg alle basisprincipes uitgelegd. Hij vond het schitterend.
19072013 Duik introductie zwembad Christian & Jarno  (2)   19072013 Duik introductie zwembad Christian & Jarno  (5)   19072013 Duik introductie zwembad Christian & Jarno  (4)   19072013 Duik introductie zwembad Christian & Jarno  (9)

Hans en Jordi hebben het niet gedaan, ooit elders dit al in een zwembad gedaan. Toe kreeg ik natuurlijk de vraag. Ben natuurlijk geen held. Na enig aandringen toch gedaan. Was wel even wennen om onder water te kunnen ademen. Kreeg goed uitleg. De Engelsman gaf me vertrouwen. Had een probleempje ik bleef namelijk bovenin drijven ipv naar de bodem.
19072013 Duik introductie zwembad Christian & Jarno  (12)   19072013 Duik introductie zwembad Christian & Jarno  (13)   19072013 Duik introductie zwembad Christian & Jarno  (19)   19072013 Duik introductie zwembad Christian & Jarno  (16)

Vond het achteraf zeer leuk. Ht was gratis. Hebben hem maar 200 Bath ( 5 euro) gegeven voor de moeite. Misschien dat ik straks op Koh Tao nu ook mee ga om op zee te duiken.

Vandaag (20-07) weer scooters gehuurd, dit is wat de jongens erg leuk vinden. Dus’ s-morgens bij de zee gezeten en ‘s-middags weer rond gereden. Dit is heel anders, de wegen zijn minder goed, sommige stukken alleen zand. Toeristen moeten hier verplicht een helm op, anders boete van 50 Euro pp. We zijn gaan boogschieten, hebben weer olifanten gezien, en een aapje en zijn naar een mooi strand gereden met allemaal palmbomen op het strand.
20072013 Boogschieten Jordi & JJarno (15)   20072013 Boogschieten Jordi & JJarno (11)   20072013 Boogschieten Jordi & JJarno (3)   20072013 Boogschieten Jordi & JJarno (1)

Onze twee huisjes staan gewoon op het strand, bij hoog water (’s-avonds) 15 meter dan de zee. Bij eb (’s-Morgens) is het water wel 250 meter verderop. We kijken ook op de zee en gaan slapen met de golven op de achtergrond, dit is echt super. Wij hebben een heel groot huis.
19072013 Resort Lime N Soda Beach (0)   19072013 Resort Lime N Soda Beach (4)   19072013 Resort Lime N Soda Beach (5)   19072013 Resort Lime N Soda Beach (1)

De jongens een normaal huisje. Jordi was boos dat ik het eerste huisje bij de zee wilde, helaas voor hem. Oh ja en we zitten ook maar 4 meter van ons zwembad af.
19072013 Resort Lime N Soda Beach (8)   19072013 Resort Lime N Soda Beach (12)   19072013 Resort Lime N Soda Beach (16) 19072013 Resort Lime N Soda Beach (14)

Heel leuk resort, mooie locatie, en weer de echte Thaise vriendelijkheid en een lekker ontbijtbuffet.

Groetjes en tot de volgende keer maar weer,

De Prinsjes

1. Nelly Prins:
    Hallo allemaal,
    Weer een leuk en interessant mooi reisverslag, vooral de scooter en de shows.
    Jullie zien veel, raken straks niet uitgepraat.
    Jordi gefeliciteerd met je 18e verjaardag, Hans, Christian en Jarno ook.
    Genieten jullie maar lekker verder,
    De groetjes van Pa en Ma [Opa en Oma]
  2. Nelly Prins:
    Hallo nog een keer,
    De video's zijn ook mooi, wat een crossers
    Groetjes van ons
  3. Nelly Prins:
    21 juli 2013
    Hallo nog een klein berichtje,
    de video's zijn ook erg mooi.
    groetjes van ons.
  4. Nelly Prins:
    Hallo,
    Het is een beetje mis gegaan, 3x
    nogmaals groetjes
  5. Jeannette:
    22 juli 2013
    hoi familie,
    Jullie doen elke dag weer een nieuwe ervaring op . We horen wel of jullie daadwerkelijk gaan duiken.
    Kijken uit naar het volgende reisverslag.
    groetjes van De Paansjes